torsdag 6 januari 2011

Lite om julen som var...

Det här året blev jul och nyår, trots den långa ledigheten, lite av ett antiklimax. Det var väldigt mycket dålig tajming, trötta människor, familj som jobbar när man själv är ledig, och till råga på allt en riktigt massiv hals-lung-infektion som kom som ett brev på posten så fort det blev mellandagar och tid till att träffa vänner. Trist, eftersom det var så många jag ville träffa som jag inte hann träffa, och flera som jag hann träffa men som jag var så trött när jag träffade att det ändå inte blev helt bra...

Det känns så himla tomt och konstigt att komma tillbaka hem till fel sida, den andra sidan, av landet, när man inte riktigt är klar. Även om det var skönt att komma hem och bli frisk. Det är tur att jag har min fina sambo i alla fall, annars hade det kännts mer än lovligt tråkigt.

Det blev inte fullt så mycket roliga och fina bilder som jag hade räknat med heller, bland annat så blev det inte precis något luftande av den vackra nyårsklänningen jag hade sytt. (Nyårsafton spenderades istället halvt död i en soffa kollandes på animal planet... så kan man ju också göra :P) Så istället för en kavalkad av snygga outfitbilder... så får ni de här. Håll till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar