fredag 3 december 2010

Äntligen nya vinterstövlar plus ett stort tack till "min" skomakare

Efter flera år av "jag hatar vintern för alla skor är fula och om de inte är det så slår jag ihjäl mig i dem" så har jag äntligen fått vad jag behöver! Och till ett sjukt bra pris dessutom (som vanligt när det gäller mig, hihi). Jag har en viss förkärlek för cognacsfärgat skinn... det är så himla mycket roligare än alla svarta skor och väskor som man inte ens kan se detaljerna på för de är för mörka. Så, jag har gått ganska länge och suktat efter någonting i den här stilen:

Fryes Carson Boots, $348 på Bloomingdales

Eller ännu värre/finare:


Stövlar från Chloé, numera slutsålda, men kostade $1150 på net-a-porter...

Well, you get the picture... Inget man köper för sina CSN-pengar precis. (Och även om det hade varit det så hade de ju varit av den sorten jag slår ihjäl mig i ändå...)

Men, så var jag på Emmaus nere på Backaplan, hittar de här för en hundring:


Hej helt perfekta stövlar! Eller ja, de var ju också superhala, inte en räffla undertill. Men till det priset tänkte jag att det var värt det att gå till skomakaren och se om han kunde sätta dit en grov sula. Först tyckte han att jag var galen som skulle sätta en grov sula på så fina skor, sedan fanns det ingen tillräckligt grov, eller i rätt färg för den delen heller. Men jag tjatade och sa att det fick bli den svarta grövsta sulan han hittade. Han suckade och såg bedrövad ut men gick med på det hela.

Men så igår när jag kom och hämtade stövlarna... så hade han fått tag på precis rätt sula! Wohoo! Så nu har man både snygga och praktiska vinterstövlar, för sammanlagt 250 spänn. Det ni!


^ Sula ^
Yay

2 kommentarer:

  1. Vilka superfina! Jag känner till problematiken väl! Lägg till på det att behöva få plats med hålfotsinlägg :$

    Grattis till att ha hittat en vettig skomakare. Det har jag kämpat för hela vintern. Vet inte om det är lokalt för Sthlm, men alla jag pratat med har velat ta 200 kr för att sätta på 2kvadratcm sula :'( En hel sula på två skor för 150 kr är ju värsta drömmen! Håll god kontakt med den skomakaren säger jag bara!

    Och skorna var verkligen super. Enkla men ändå stiliga och finfin färg :)

    SvaraRadera
  2. Nästan lika fina som guldskorna!

    SvaraRadera