onsdag 8 december 2010

Hår!

Jepp, hår! Det ständiga abret. Igår la jag ju upp min kameleontbild... ojoj vad mycket olika hårfärger man har haft. Och det tenderar till att vara så att jag är blond på sommaren och mörkhårig på vintern. Det blir så när man är som jag och är superbrun och fin på sommaren... och sen nån gång i slutet på november så kollar man sig i spegeln och bara... "Vafan? sen när blev jag grisrosa?" Så inser man att den där blonda nyansen inte riktigt är snygg till den rosavita hyn man har.... och vips var man brunett igen. Fast i år har jag inte riktigt vetat vad jag velat göra, helst inte bli supermörk iaf, för det är så himla jobbigt att få ut ur kalufsen sen. Jag la i en toning häromdagen, men då gjorde den nästan ingenting utom att jämna till lite. Ja, det är ju bra förstås men... liiite roligare hade det gärna fått bli!

Jag hittade ett par bilder på mig från hösten 05 i gömmorna. Då hade jag värsta avancerade ett tag med mörkbrunt hår under, en ljus rand, och sen rödbrunt högst upp.... och ändå flöt det ihop och såg bra ut! Sen blev det brunlila ett tag, det var kul det med :) Här har vi de bilderna, själv får jag väl vela på ett tag till...




1 kommentar:

  1. Snyggt! Kommer du ihåg när du fixade mitt hår för ett par år sen, 2005 kanske? Mörkbrunt underhår, mellanbrunt överhår, blonda slingor och etappklippning. Har aldrig varit så stylad och hot förut som då :D (trivs iofs bäst med min korta kalufs nu, men ändå... major fashion points!)

    SvaraRadera