onsdag 1 december 2010

Saker jag har sytt...

Alla ni som läser min blogg har nog inte sett de här... Det är några av de klänningar jag sytt under årens lopp, de som det finns vettiga bilder på. Så ni som inte visste det, jag är inte bara klädtokig, jag är hobbykläddesigner också! Alla klänningarna har jag ritat mönster till själv, klippt och sytt. Och det är inte helt ovanligt att jag sätter mig dagen innan det ska vara fest och börjar rita, måtta, klippa, vecka och ha mig... Vem behöver ha klädköpsångest när man kan ha sy-klart-klänningen-stress istället? ;)





2 kommentarer:

  1. Hej gumman! Jätte fina. Vad duktig du är. Hur mycket tar du om man skulle beställa av dig någon gång? Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, tack! Det är lite olika beroende på vad det är som ska sys! Först materialkostnaden förstås, och sen arbetskostnad. Jag brukar räkna per arbetad timme, så då blir det billigare för något enkelt, som till exempel en trikåklänning, och dyrare om man ska göra någonting lite krångligare med många olika tyger och sömmar. :)

    SvaraRadera